søndag 12. oktober 2014

Gode lærere gjør faget levende!

"Gode lærere gjør faget levende" heter filmen fra kunnskapdepartementet jeg kom over på YouTube her om dagen. Jeg kjenner jeg blir veldig inspirert av å se filmen, og når en ser på ansiktsuttrykkene til elevene hvordan de våkner til og følger med på det som skjer, viser det hvor viktig det er å gjøre undervisningen variert og interessant for å få et godt læringsutbytte. Jeg ser jo at dette stuntet kanskje ikke er helt realistisk å få til i en travel skolehverdag, men jeg tror heller ikke at det er det kunnskapdepartementet ønsker å formidle. Jeg tror filmen mer vil formidle hvordan vi kan tenke nytt i undervisningsammenheng, og gi oss lærere inspirasjon om hvordan vi kan gjøre undervisningen mer virkelighetsnær og interessant for elevene.  

Sjekk ut filmen fra kunnskapdepatrementet her

1 kommentar:

  1. Læreren på filmen er Harald Ødegaard. Han har vært her på UiN og fortalt om hvordan motivere for læring.

    SvarSlett